SU2C



Stand up - Stand up to Cancer

Jag blev riktigt fängslad av den här reklamen. Då jag såg den på msn.com första gången hörde jag knappt vad dem sa och tyckte inte den var speciellt menande, men andra gången jag lyssnade hörde jag varenda ord. Och de fastnade direkt på mig. Och att vi borde stödja dem. Om den här videon visar att män och kvinnor dör varje dag av cancer. Tänk då hur många människor det finns i världen. Om jag ska vara ärlig så får jag nästan tårar i ögonen av låten till en reklam som går på TV, rädda barnen tror jag. Några sorgliga plingande ljud, usch. Fyra blåa stolar, och bara tre barn. I var fjärde, var fjärde, barn familj dör ett barn. Det är ju hemskt!Jag tänker direkt på de stackars döende barnen. Jag hittade även ett klipp av två killar som gjorde en rap-låt till Rädda Barnen. Själv missade jag det i Talang 2010, men det finns ett orginal där han och hans polare sjunger i sitt eget rum.






Tycker den var väldigt bra och menande för att vara en sån låt, en grön bock i Talang ifrån mig. De här snubbarna har en mening till låten och gör det inte för att bli kända, jag tror verkligen att de vill hjälpa världen.
För det jag har hört väldigt många gånger är: "Barnen är vår framtid."

Och vet ni? Barnen är våran framtid.



xxx

Kommentarer till det här inlägget:

Kommentera här:

Ditt namn:
VIP?

Din hotmail:

Din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback