S/M 7:1 goes S/M 8:1

Idag började skolan igen, men inte klockan 8. Vi började klockan 10 med 9:orna. De som fick börja senast i Finspång. ;) Jo, nu börjar jag 8:an och går i klass S/M 8:1 på Nyhemskolan. En del i min klass har jag gått med sedan förskolan, och jag vet att en del i min klass har gått på dagis med varandra. x3 Så enkelt blir alla inte av med varandra. Världen är liten förstår ni. ^^ Vi startade i vårat hemklassrum, sal 26, med andra ord. Vi gick igenom våra adresser, vårdnadshavare och hemnummer. Sedan fick vi våra scheman. Vi annorlunda, men jag är faktiskt ganska nöjd. :3
Så imorgon har vi: Matte, SO, Hemkunskap, NO och sist SO.

Ja, och så slutar vi... Eh... 20 i 3, tror jag xD

Sedan fick vi papper om allergi och alla våra lov- och studiedagar. :D På skolan får vi inte äns ha nötter, även om vi inte äter dem. Bara en doft av nötter kan få vissa elever att reagera jätte hemskt på dem, det har hänt förut. Och, usch, vad jag tycker synd om dem. ):

Ett underskåp... ETT UNDERSKÅP! Jag fick skåp 60, ett jämt nummer. Alltså ett underskåp. Jennifer jävlades med mig eftersm att jag hade över henne under hela 7:an. Hon är ju längre än mig och fick sitta på knä varje dag, typ. xD Men nu fick jag ta skiten, och av ren slump fick jag skåpet under Jennifer. xD Så där fick jag så jag teg..! D: xD Men nästa år ska jag och Jennifer ha över ;D <3

Jag tror inte vi gjorde något mer på förmiddagen, rektorn kom, eh, ja, sedan var det lunch. Köttbullar och Makaroner. Eventuellt: korv. Mums... Välkomst buffé. -.- xD

btw, på eftermiddagen så fick S/M 8:1 och 8:2 gå en tipspromenad med varandra. Det var frågor hälften av tuppenrundan. Det är ett jogging spår, där mitten av spåret finns en gammal husgrund och en underdel av en bil. xD Där fick vi några centiliter för stark saft och väldigt goda Snoddas/Mocca rutor som en av våra klassföreståndare bakat. Ann-Charlott. Hon är ju Hemkunskaps lärare. ^^ Och vi har tur att få henne. :D Då blev klockan 20 i 2 och vi fick gå hem. Fast vi var ju mitt ute i skogen, så det blev en tripp tillbaka -.- xD

Jag ska se till att fota mitt schema så ska ni få se, och avundas våra måndagar. ;) Vi slutar nämligen 12:05 och har bara 3 lektioner. ;D Engelska, Bild och ett hål. ;D Sedan Idrott & Hälsa och sedan får man gå hem om man inte vill äta i skolan. Och duscha hemma med. Mycket najs :D 8) Fast hela Tisdag och Torsdag är fullproppat med Äö. -.- Ämnes övergripande. SO, Sv (Svenska) och NO. Mycket arbete. Mycket arbete. Då slutar vi runt 3 båda dagarna. Men vad gör man inte för sina första betyg? ;) xD

Vet ni en sak?
Jag har inte äns schemat framför mig då jag skrev allt detta. Jag fick tänka till ibland då jag glömde vad det var för lektioner vi hade. xD Men jag kunde schemat bättre än vad jag trodde. ^^ (Y)

Nu ska jag fortsätta redigera Gröna Lund bilderna ^^ Ha det gott - Igelkott!


xxxx

Kommentarer till det här inlägget:
klarah

jadå allt e bra :) sj?

2010-08-26 @ 21:19:50
http://klaaraamanda.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn:
VIP?

Din hotmail:

Din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback