Fredag // Freitag // Viernes :'3

Idag började dagen segt, Tyska i två timmar, plus ett engelska glosförhör, med samma lärare, under min rast. Mitt Tyska och Engelska förhör kändes riktigt bra ka jag säga! Nöjd är jag! Efteråt blev det Matte. En lektion som bara flöt på idag, kändes kortare än vanligt. Sedan är det dags för slöjd. Jag har valt syslöjd och tänker göra det i 9:an med. ;) Vet ni varför? Jo, för att jag inte trivs med träslöjdsläraren, hon var alltid så sträng emot mig. Och så får jag ont i huvudet av träspåns doften, konstigt. Jag är ju en träskalle! ;D
btw, på syslöjden/textilslöjden så gör vi Franskt yllebroderi. (FRANKRIKE 8D) Då broderar du med alla möjliga stygn tills det du broderar blir ett bestämt eller slumpvis valt mönster. Jag gjorde en skiss på en CupCake som jag håller på att broderar. Jag ska självklart ta kort på den sen och visa hur den blev. :D

Sedan lunch, knäppt nog har vi lunch 12:20, och Matsalen stänger insläpp av elever och plockar bort maten vid 12:30. Det är ganska orättvist. Så om man ska ha mat, skynda dig dit. Och synd som det var spreds ryktet om att det skulle vara Makaronilåda. Mums! Makaroner, köttfärs och, tyvärr, massa majs. Men då vi kom till matsalen fanns det iställer skinka och makaroner dränkta i ost. Många blev besvikna. Det var inte lika gott, och maten var väldigt kall. Då försökte vi passa på att ta någon smörgås. Men då jag kom till den såkallade 'Knäckestationen' så fanns det bara en brödkant kvar, och knäckebröd. Jag tog brödet. ;)

13:00 = Projekt Kapphallarna, det är en grupp som skapats på skolan som får tillgång, med kommunen, att göra om skolans kapphallar, eller så att säga, entrér. Så idag gav vi Nyhem:are iväg till Grosvadskolan för att titta och få insperation om deras nyomgjorda, gemensamma rastplatser. Jag har, om jag ska vara ärlig, aldrig varit på Grosvad, så Fanny och jag gick nästan vilse. xD Men det var mycket fint och vi fick idéer! :D
Men mer säger jag inte, för det finns vissa klasskompisar ifrån Nyhemskolan som läser min blogg, och de ska få en överasskning då vi väl börjar göra om i våran skola, och då är det ju inte lyckat att skriva om våra idéer här, eller hur?! ;D Men en sak kan jag säga, det kommer bli som nytt. ;D <3


xxxx

Kommentarer till det här inlägget:

Kommentera här:

Ditt namn:
VIP?

Din hotmail:

Din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback