SERIÖST, JAG GARVAR!


Filmen om Finspång. Om man verkligen lyssnar ser man hur mycket bra grejs det finns i våran lilla ort. ;D


Här är ett klipp ifrån en smålänning som är på besök i vårat Finspång.
Tänk att jag faktiskt har både gått och roat mig p åde gator han flummar runt på.
Men iallafall, alla jobbar inte på Simens i äggskallebyn. >.<
Just det, då snubben är på Arena Grosvad så träffar han ju den där tjejen i svart hår.
Det är min gamla akrobatiktränare, Anna. ;D
Ehe, nu när jag lyssnar på det här så märker jag hur stark våran dialekt är egentligen.
Jag upplever inte våran dialekt sådär. O:
Men den är så skön, alltså. ;D

8DDDDD

Kommentarer till det här inlägget:
Telly

Reklam för finspång asså xD speciellt den första :p

2010-11-11 @ 19:53:43
http://tellys.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn:
VIP?

Din hotmail:

Din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback