måndag.

En måndag blir som en måndag blir. Så är det bara. Jo, nu tänkte jag berätta om min måndag.

Jag vill inte vakna, jag har inte sovit så jättebra inatt och önskar att det kunde vara söndag igen, så jag kunde sova fram till 11, iallafall. Men tillslut fick man stiga upp och välja kläder. Det blev en randlig svart/vit tröja, och ett par jeans. Ät sedan en frukost, som betod av ett glas juice och en skiva hembakat grovt bröd. Fem i åtta, är jag i skolan och plockar fram mina engelska böcker, för vi börjar med det. Lektionen gick snabbt, och sedan hade vi bild, där målar vi porträtt av oss själva, jag ska säga att jag är nöjd, än så länge, och jag har gjort en mun, haka och halva näsan. Tur att det inte är hela kroppen man ska måla. Sedan har vi ett hål. Så jag går hem, och lyssnar på musik och så. Ni vet, sjunga högt i det tomma huset, för sig själv? Det är underbart. Sedan skyndar man sig tillbaka, för då är det gympa. Vi spelade Stragego, och eftersom våran vackra skog har blivit totalt förstörd, så fick vi springa till en annan plats för att ha gympan på, iallafall, då vi fick 10 sekunder på oss, vi i det blåa laget, så snubblade jag (klantig som jag är) i en super brant backe och trampade snett. Yes, det gjorde ont. Och nu har jag ännu ondare. Iallafall, så tog skoldagen slut efter det. Jo, för er som undrar, jag slutar tidigt på måndagar, fem över tolv, för att vara exakt. Men eftersom jag har pianolektion fem över halv 11 så måste jag vänta. Och sedan slutar jag fem över ett, en timme efter alla andra... Då jag kom hem, åt jag lite grann, städade och packade för att cykla till mamma, då jag kom dit, bad jag mamma kolla på min fot, och jag som trodde att jag vrickat den lite lätt den, nej då, jag har stukat den rejält. Så hela foten har svullnat upp, och jag har bandage nu. Efter en timme hos mamma, cyklade jag iväg igen, över hela finspång, och till storängsskolan, för att gå på karateträningen. Men då jag kom dit, så var det ingen där. Utan en utländsk mamma med sin dotter. Vi samtalade på engelska, eftersom mamman inte kunde någon svenska. Men hennes dotter babblade på flytande svenska. Mamman sade att hon skulle på mammagympa i gymnastiksalen, klockan sex, och jag skulle ha karateträning klockan sex, men då vi kom ner i gympasalen, så tränade ca 4 människor tennis. Lite segt, så det blev bara att cykla hem igen, det var nog inte meningen att jag skulle ha någon träning idag, med min fot. Men det blev en lite extra lång cykeltur istället. Och det är bra. Fast nu har jag ont i foten. Men det går väl över om någon vecka eller två, tror jag?

Nepp, det var min måndag.

Hur var eran måndag? ^^

Kommentarer till det här inlägget:

Kommentera här:

Ditt namn:
VIP?

Din hotmail:

Din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback