Överasskning till er alla - Jag har gjort om rummet hos pappa!

Japp, ni läste rätt. Jag har faktiskt gjort om hela rummet hos pappa.
Tack vare Josefine och Johanna så blev det klart i tid!
Vi har både ränsat, målat och möblerat.

Vill ni se lite bilder?
Här kommer dem:


Dag 1-4 : 16 November - 19 November - Ränsa!

Snacka om att ränsa, men jag lovar det har sett värre ut än på bilderna. Jag lovar!

Dag 5: 20 November - Skruva och möblera ut!

På kvällen när pappa och clas nördade (typ) datorn, så satte Anna och jag igång att flytta ut resten av möblerna som jag skulle ha kvar. Jag hade arbetat hela dagen med att flytta ut alla möbler. Efter det så började vi skruva ner hyllor, klockor och tavlor.

Dag 6: 21 November - Måla!!!!

Pappa och jag gick upp tidigt för att lägga papper på golvet, damsuga rummet, blanda färgerna och göra allt klart så att man bara kan börja måla. Jag ringde Josefine och Johanna som kom efter 1 eller 2 timmar. Då hade jag redan målat 1 och 1 halv vägg. Men som sagt, vi skulle måla 2 gånger.

Josefine satte igång att måla grått direkt!

Johanna finmålar kanterna!

Pappa är så duktig att måla kanterna utan att träffa den andra väggen, så han fick måla där.

Jag i flumm, Johanna har tagit bilden (tror jag)

Johanna hade aldrig målat ett rum förut så hon var på jätte flum humör och hoppade omkring och tyckte nog att det var jätte kul. OCH DET VAR DET OCKSÅ <3

Kan man bli en sötare målare? <3

Jag målar grönt så det stänker i ögonen!

Josefine var inne i att måla hela tiden och var jätte duktig!

Samma dag och 22 November - KLAR!

När vi var klara började vi plocka in och blev klara. Vi hade bara lite tavlor m.m att sätta upp, det gjorde pappa och jag efter Josefine och Johanna gått hem. På kvällen rättare sagt. Men när vi var klara kollade vi på Robert Gustafssons "De ä kanon!" och åt chips, ostbågar, choklad och popcorn. Med cocacola! Wir essen gern Schokolade! <3 Men vi kollade inte så länge på filmen utan vi började prata och satt vid datorn istället. Det var jätte kul. Sedan började vi plocka upp sängarna och somna inte förrän sent i mitt nya underbara rum. *superstolt* Jo, för mitt i natten så åt vi shoklad och spelade "Vem där?" i min säng. Vi fick hålla oss för skratt väldigt många gånger. Just nu minns jag inte varför vi skrattade som idioter, men kul var det iallafall. x'D Dagen därpå så polckade vi upp och in det sista av grejerna på mina hyllor. Och dansade till "Life is a Party!" och skrattade och hade flummigt kul! (Låten kommer på bloggen lite senare ska ni se) Framåt 4 så hade båda åkt hem.
Fett kul helg med er! Tack än en gång! <3 <3  



Tack så underbart mycket för häjlpen!!! <3 <3
Hoppas vi gör om det någon gång, fast inte i mitt rum för tillfället xD
Älskar er enormt mycket! <3

xxx

Kommentarer till det här inlägget:
fanny

naaw, alla mina sötnosar på bild :]

mkt fina bilder :]

älskar er<3

2009-11-28 @ 20:52:52
http://faffanny.bloggagratis.se
Anonym

asså det blev jätte fint :)

kan inte bli finare <3

av värdens bästa målargäng ! (Y) :D<3

älskar er tjejer ! <3

2009-11-29 @ 10:02:14
Malin K

Det var verkligen kul, att se när ni gjorde om rummet och det blev superfint !!

och alla sötnosar på bilderna <3

2009-11-29 @ 10:55:52
johanna :)

ohhhhhhhhhhhh vaaaaaaaaaad rooooooooligt det var! :D

älskar dig med Evelina! :D<3

2009-11-29 @ 11:00:56
FRIDA HJÄRTA KEVIN - Tävling pågår!

sv; Tack så jättemycket! :D <3

2009-11-29 @ 16:25:27
http://fridasjoblom.blogg.se/
FRIDA HJÄRTA KEVIN - Tävling pågår!

Vad kul att göra om rummet :D

2009-11-29 @ 16:25:37
http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt namn:
VIP?

Din hotmail:

Din blogg/hemsida:

Din kommentar:

Trackback